Hoe je weer grip op je eigen geluk krijgt zonder je leven overhoop te gooien

Gelukkig zijn is niet vanzelfsprekend. Geluk wordt beïnvloed door je omgeving, je opvoeding, je emoties, je gedachten en overtuigingen, en nog veel meer. Voor lange tijd kun je je neerleggen bij een minder gelukkig gevoel. Maar dit gaat knagen. Het maakt je misschien wel onzeker, moedeloos, verdrietig, boos…

Voel je weer gelukkig door de online training: ‘Grip op geluk‘ en het daarbij behorende werkboek ‘Gelukkig worden, zijn en blijven’. Werk aan:

N

Realistisch kijken naar je geluk (en waar je invloed op hebt)

N

De kracht van positieve gedachten

N

Grenzen durven stellen en écht veranderen

Maaike ‘Ik had eigenlijk een heel goed leven’

‘Ik had eigenlijk een goed leven. Een leuk man, twee prachtige kinderen, een goede baan en veel vrienden. Alleen voelde het helemaal niet zo leuk meer. Ik was alleen maar aan het rennen en regelen. Ik wist gewoon niet meer hoe ik de ballen in de lucht moest houden.

Ik voelde me niet gelukkig en dat knaagde. Ik voelde me schuldig, want ik had tenslotte alles wat ik maar kon wensen. Het maalde maar door mijn hoofd. Ik sliep slecht, twijfelde aan alles en werd zelfs onzeker over dingen waar ik altijd zeker van was (dat ik een goede moeder ben, mijn werk goed kan). Ik werd er moedeloos van.

Het moest anders

Ik besefte dat ik wat moest doen toen mijn relatie eronder ging lijden. Het moest anders, maar hoe? Ik volgde Monique al even op instagram en ze sprak over geluk in een post. Dat bracht me bij haar online gelukstraining. Ik heb nog getwijfeld. Was dit wat ik zocht? Maar dit paste het beste. Haar informatie sprak mij aan en hiermee kon ik gelijk aan de slag.

De lat lag te hoog

Ik besefte bij het eerste hoofdstuk al dat ik eigenlijk mijn lat veel te hoog legde. Alles moest en ik moest vooral beschikbaar zijn. De oefening met positieve gedachten en de bijbehorende videoles hielp met de onnodige onzekerheid overwinnen en weer geloven in mijzelf. En mijn week, en eigenlijk alle ballen die ik omhoog hield, onder de loep nemen, zorgde voor meer balans.

Ik kan nu echt meer genieten en voel me een stuk gelukkiger.’

 

 

Praktische oefeningen uit mijn praktijk

Vanaf 2007 heb ik honderden cliënten begeleid op het meer grip krijgen op hun leven. Ik ben als psychodynamisch therapeut opgeleid en gewend aan het combineren en samenvoegen van oefeningen die passen bij mijn cliënten. Bij hun zoektocht naar een fijner leven en ook passend bij hun manier van opnemen van informatie.

En zo heb ik altijd vanuit alle hoeken informatie opgepakt en samengevoegd tot werkzame oefeningen. En niet alleen toegepast bij mijn clienten maar ook bij mijzelf. Want ik wil weten wat ik doe. Ik wil het zelf ervaren.

Toen een bedrijf vroeg of ik een e-learning kon maken voor hun mensen heb ik het werkboek ‘Gelukkig worden, zijn en blijven‘ ontwikkeld. Een samenstelling van veel van mijn meest gebruikte oefeningen naar het krijgen van meer geluk. Met de aanvullende verdiepende lessen en telefonische sessies is het een online training geworden.

Gelukkiger worden in 37 pagina’s

De Online training ‘Grip op geluk’ bestaat uit het werkboek ‘Gelukkig worden, zijn en blijven’ (een invulbaar PDF van 37 pagina’s), 9 lessen en eventueel 3 telefonische sessies.

De inhoud

In de training deel ik met jou mijn theoretische kennis op een praktische manier in korte teksten en vlogs. Maar vooral stel ik vragen die je aanzetten tot nadenken en je brengen tot verdieping.  Wat ik wil bereiken is je zo diep mogelijk bij jezelf te raden gaat hoe het zit.  Want daarmee kun je het meest effectief aan de slag in praktische oefeningen en dus je geluk.

De gehele training neemt in de uitvoering 4 weken in beslag. En staat gelijk aan zeker 4  sessies.

De thema’s waar je mee aan de slag gaat

In de training ga je aan de slag met onderstaande 5 thema’s:

  • Geluk: wat is geluk voor jou en waar heb je invloed op
  • Van negatief naar positief: negatieve gedachten omzetten naar blijvende positieve gedachten
  • Grenzen stellen: jou eigen grenzen voorrang geven
  • Echt veranderen: hoe zorg je voor echte verandering die blijft
  • Ontspanning: meer tijd voor jezelf creëren

Ervaringen van mijn cliënten

Uitgebreide ‘trucendoos’

Meerdere sessies bij Monique gevolgd. Ze gaat op open en analytische wijze te werk en heeft een uitgebreide ‘trucendoos’ waar zoveel verschillende technieken in zitten dat deze haast onuitputtelijk lijkt. Monique heeft altijd verschillende benaderingswijzen paraat. 

VZN

Mentale gereedschapskist

Een van haar sterkste punten, in mijn ogen, is het voorhouden van de spreekwoordelijke spiegel. Ook heeft ze mijn “mentale gereedschapskist” aangevuld met technieken om bv oplopende stress snel te herkennen en in de kiem te kunnen smoren.

Alex

Pak de Grip op jouw Geluk

Klik op de voor jouw passende werkmethode en binnen 3 stappen kun je aan de slag met jouw geluk.

  1. Vul je naam en emailadres in
  2. Betaal
  3. Start je online training

 

Grip op Geluk Basis





Je hebt je met succes ingeschreven!

Grip op GelukPersonal







Je hebt je met succes ingeschreven!

Grip op Geluk Premium





Je hebt je met succes ingeschreven!

Gratis e-book: 7 tips om meer grip op je leven te krijgen





Je hebt je met succes ingeschreven!

Reserveer alvast jouw e-book

Veranderen van A tot Z





Je hebt je met succes ingeschreven!

Aanmelden voor Tips en Informatie





Je hebt je met succes ingeschreven!

Vul hieronder je gegevens in en ontvang direct

'Veranderen van A tot Z'

in je e-mail.





Je hebt je met succes ingeschreven!

Vul hieronder je gegevens in en ontvang direct

het e-book 'Het Kompas der Liefde'

in je e-mail.





Je hebt je met succes ingeschreven!

Grip op Geluk Premium Verjaardagsaanbod





Je hebt je met succes ingeschreven!